this post was submitted on 18 Mar 2025
8 points (100.0% liked)

theNetherlands

2210 readers
8 users here now

Welkom op c/theNetherlands! Voor het delen van alles gerelateerd aan Nederland: nieuws, sport, humor, cultuur en vragen.

Als je een nieuwsbericht post, is het een goed idee er in een eerste comment je eigen mening over te geven. Dan geef je anderen alvast iets om op te reageren.

Hier gelden verder uiteraard de regels van onze instance:


Welcome to c/theNetherlands! For sharing anything related to the Netherlands: news, sports, humour, culture and questions.

If you’re posting a news story, it’s a good idea to give your own opinion in a first comment. Thereby you give others something to respond to. Note that the story has to be directly related to the Netherlands.

For the rest, the rules of our instance of course apply here:

founded 2 years ago
MODERATORS
 

Treinmaatschappijen in Europa delen hun actuele data niet op een centraal punt, waardoor internationale reizigers geen goede reisinformatie krijgen.

you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
[–] ReluctantZen 2 points 1 month ago (4 children)

Centraal is er wellicht niet iets, maar als ik soms door F-Droid scroll, kom ik regelmatig apps tegen voor reisinformatie van openbaar vervoer. Is het dan gedeeltelijk geen onwil vanuit bijv NS International om niet hetzelfde te doen als die apps?

[–] Vincent 3 points 1 month ago

Die apps hebben de standaard reisinformatie (hoewel ook dat volgens mij nog niet per se makkelijk toegankelijk is, maar blijkbaar wel te doen), maar geen realtime info over vertragingen.

(En de volgende stap is natuurlijk ook nog centraal kaartjes kunnen kopen enzo, maar goed, dat is wat ingewikkelder.)

load more comments (3 replies)