this post was submitted on 11 Jun 2023
7 points (88.9% liked)
Motorfietsen
142 readers
1 users here now
founded 2 years ago
MODERATORS
you are viewing a single comment's thread
view the rest of the comments
view the rest of the comments
Hier een BMW K1100LT SE uit 1996 om te touren en een BMW F650 GS Dakar uit 2002 voor de onverharde wegen.
Ik heb overigens als eerste motor een Yamaha XTZ660 Ténéré uit 1993 gehad. Die beviel me erg goed, alleen was het blok vastgelopen omdat de balansas was gebroken :(
Ai, die arme Ténéré! De mijne drinkt wat veel olie, dus ik ben bang dat ik het motorblok een keer goed moet gaan reviseren. Op zich nog binnen specs, maar toch niet handig dat je zo vaak moet controleren en bijvullen.
Mijn K'tje heeft inderdaad ook wat last van extra olieverbruik. Alhoewel ik gisteren toevallig op Wikipedia heb gelezen dat een olieverbruik van 0,3L/1000km voor deze motor normaal kan zijn. Was alleen wel even schrikken toen ik bij Motoport was gaan kijken voor olie en ze daar €99 voor een flesje van 5L vroegen. Gelukkig is het bij andere winkels nog wel te betalen.
Ik kreeg voor mijn Teńeŕe (lastig die accenten!) te horen dat 1l/1000km mocht. Gaat intussen wel die kant op... da's mij toch te gortig.
Motoport is vaak wel duur ja. Gelukkig is voor mij Louis in Tilburg goed bereikbaar, best okee prijzen daar.