Arriva bestaat zeker niet meer volgens de EC?
theNetherlands
Welkom op c/theNetherlands! Voor het delen van alles gerelateerd aan Nederland: nieuws, sport, humor, cultuur en vragen.
Als je een nieuwsbericht post, is het een goed idee er in een eerste comment je eigen mening over te geven. Dan geef je anderen alvast iets om op te reageren.
Hier gelden verder uiteraard de regels van onze instance:
- Geen onverdraagzaamheid - inclusief racisme, seksisme, validisme, homofobie, transfobie en xenofobie.
- Wees respectvol, juist wanneer je het oneens bent. Iedereen moet zich hier welkom voelen.
- Geen porno.
- Geen reclame/spam.
- Geen illegale content.
Welcome to c/theNetherlands! For sharing anything related to the Netherlands: news, sports, humour, culture and questions.
If you’re posting a news story, it’s a good idea to give your own opinion in a first comment. Thereby you give others something to respond to. Note that the story has to be directly related to the Netherlands.
For the rest, the rules of our instance of course apply here:
- No bigotry - including racism, sexism, ableism, homophobia, transphobia, or xenophobia.
- Be respectful, especially when disagreeing. Everyone should feel welcome here.
- No porn.
- No Ads / Spamming.
- No illegal content
Het gaat hier om de hoofdrailnetconcessie, zoals in het artikel wordt uitgelegd. De NS krijgt steevast de vergunning om het grootste deel van het Nederlandse spoorwegnet te bedienen. Op kleinere delen rijden inderdaad ook andere bedrijven.
Maar je moet er toch niet aan denken dat het hart van ons spoorwegnet wordt opgeknipt door een stel kutbedrijfjes, en dat je dan ineens allemaal onnodige overstappen krijgt, alleen om de marktfetisj van een paar politici te bevredigen.
Ja, dan krijg je british rail, dat is echt een nachtmerrie! Geef mij maar liever een semi-genationaliseerde monopolist dan honderden bedrijfjes die niet met elkaar communiceren, waarbij je 12 keer moet overstappen, om van Amsterdam naar Eindhoven te gaan.
Niet netjes dat de aanbesteding onderhands gedaan is natuurlijk, maar alsjeblieft: liever geen marktwerking op het spoor.
Fyra-drama, iemand?
Nederland laat overigens wel al meerdere treinbedrijven rijden, kijk maar naar de stoomtrein tussen Hoorn en Medemblik, of de hogesnelheidstrein tussen Amsterdam en Parijs/Londen/Berlijn/Brussel.
De klachten van de EU zijn dus ongegrond.
Het alleenrecht voor de NS is juist meer dan terecht!
Weg met de marktwerking! Ik wil betrouwbaar OV.
Straks twee keer overstappen tussen Rotterdam en Amsterdam? :(